חיפוש

התקשרו”ת ממוקדת ילד, וויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים / פרופ’ יואל אליצור

המחיר המקורי היה: ₪890.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪500.00.

מודל אינטגרטיבי מבוסס ראיות לאנשי מקצוע, הורים ומחנכים
לוויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים.
התקשרו”ת ממוקדת ילד היא תכנית שפותחה על ידי פרופ’ יואל אליצור לטיפוח “כוח המוח” ולמניעת בעיות התנהגות שייחודה הוא ביצירת רצף הולך ונבנה של התערבויות הנעשות בשיתוף פעולה של הילד והמבוגרים.
המטרה של הקורס היא ללמד מודל וכלים מעשיים שניתנים להתאמה גמישה לסוגים שונים של ילדים שאינם מתמודדים היטב עם תסכולים, מתקשים לוותר ולהתפשר, מתרגזים מהר, מתפרצים ולעיתים גם פוגעים.

מטרת הקורס:
המטרה של הקורס היא ללמד מודל וכלים מעשיים שניתנים להתאמה גמישה לסוגים שונים של ילדים שאינם מתמודדים היטב עם תסכולים, מתקשים לוותר ולהתפשר, מתרגזים מהר, מתפרצים ולעיתים גם פוגעים.

** בזמן ובקצב שלכם מכל מקום

** 10 יחידות עומק בנות שעה וחצי כל אחת

** כ-15 שעות תוכן

** קבלת תעודת השתתפות אישית בסוף הקורס

** התכנים נשארים זמינים למשך 12 חודשים

** כל יחידה מסתיימת בשאלות ותשובות מוקלטות מראש

הקורס יפתח לנרשמים תוך 48 שעות מרגע ההרשמה

 התקשרו"ת ממוקדת ילד, וויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים עם פרופ' יואל אליצור

בעיות התנהגות של ילדים הפכו לגורם השכיח ביותר להפניה לשירותי בריאות הנפש. בחלק מהילדים קל יחסית לטפל ואפשר להגיע לתוצאות טובות בגישות טיפוליות שונות. אולם, 5-7 אחוזים מהילדים נמצאים בסיכון גבוה להתפתחות של הפרעות התנהגות חמורות ולבעיות הסתגלות במשפחה, בלימודים ובחברה. חלק מהפרעות אלו, כמו הפרעת התפרצות לסירוגין (IED) והפרעה מתפרצת בוויסות מצב הרוח (DMDD), הופיעו לראשונה במדריך הדיאגנוסטי 5-DSM ואינן מוכרות דיין למטפלים.

קיים בסיס מחקרי מוצק המעיד שילדים בסיכון גבוה להפרעות התנהגות מאופיינים בקושי דיספוזיציוני בהתפתחות מנגנוני הוויסות הרצוני ו/או הרגשי. ילדים אלו זקוקים להתערבות שיטתית ויעילה בעזרת הורים ומחנכים המותאמת לצורכיהם הייחודיים.

מטרת הקורס

המטרה של הקורס היא ללמד מודל וכלים מעשיים שניתנים להתאמה גמישה לסוגים שונים של ילדים שאינם מתמודדים היטב עם תסכולים, מתקשים לוותר ולהתפשר, מתרגזים מהר, מתפרצים ולעיתים גם פוגעים.

מודל הקורס

הקורס יתמקד בהתערבות שיטתית ממוקדת ילד הבונה על הגמישות ההתפתחותית של בני 10-4, ועל האפשרות ליצור יחסים של שיתוף פעולה בין הילד לבין הוריו ומחנכיו.
המודל מבוסס על הניסיון שנרכש בתוכניות התקשרו”ת (הורות/הוראה תומכת קשר ותקווה) שפותחו על ידי פרופ’ יואל אליצור בשיתוף פעולה עם אגף פסיכולוגיה במשרד החינוך. התקשרו”ת מיושמת על ידי השירותים הפסיכולוגיים חינוכיים בקבוצות הורים ובקורסים לגננות ומחנכות ברחבי הארץ.
מחקרים מבוקרים הראו שקבוצות התקשרו”ת עם הורים וגננות שיפרו באופן מובהק את התנהגות הילד, השפיעו על משתני טמפרמנט ותרמו להתפתחות האישיות. בנוסף, חל שיפור בפרקטיקות של הורים ומחנכים, באיכות הקשר שלהם עם הילד, ובאיכות הקשר בין ההורים.

התערבות ממוקדת ילד בשותפות בין אנשי מקצוע, הורים ומחנכים

 התקשרו"ת ממוקדת ילד, וויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים עם פרופ' יואל אליצור

סוגיות מרכזיות שבהן עוסק הקורס

המשגה התפתחותית מבוססת מחקר שמעניקה כלים מעשיים להערכת סוגים שונים של ילדים ומשפחות, והגורמים המרכזיים שמשפיעים על המסלול ההתפתחותי של הפרעות התנהגות
כלים לבניית מערכת טיפולית מבוססת פתרון בהתאם לחומרת והיקף הבעיות
שפה ומטאפורות שתורמות לבניית קשר של שיתוף פעולה עם ילדים ומבוגרים
עקרונות תאורטיים לגיבוש רצף קוהרנטי של התערבויות שנבנות זו על זו בשלבים
כלים יעילים שפותחו במסגרת תוכניות התערבות מבוססות מחקר, כולל תוכניות התקשרו”ת
יישום של התערבויות מעשיות בדרך שמטיבה את איכות היחסים עם הילד והתפתחות האישיות

 התקשרו"ת ממוקדת ילד, וויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים עם פרופ' יואל אליצור

מרצה הקורס: פרופ’ יואל אליצור

יואל אליצור הוא ראש המגמה לפסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה קלינית של הילד, בביה”ס לחינוך ע”ש שלמה (סימור) פוקס, האוניברסיטה העברית בירושלים
⭐חומרי הקורס זמינים למשך 12 חודשים
⭐10 יחידות עומק בנות שעה וחצי כל אחת
⭐מעל 14 שעות תוכן
⭐קבלת תעודת השתתפות דיגיטלית בסוף הקורס

מבנה הקורס- עשרה מפגשים ומטרותיהם:
פרק 1:
מפת הדרכים- המשגה התפתחותית מבוססת מחקר של הפרעות התנהגות מהגיל הרך ועד לבגרות
ליצור בסיס ידע משותף מבוסס מחקר למטפלים העובדים בגישות שונות: נכיר תובנות מהותיות על הפרעות התנהגות המבוססות על מחקרי אורך גדולים ופסיכופתולוגיה התפתחותית
להכיר שתי טיפולוגיות שעוזרות להערכה, להמשגה ולתכנון הטיפול בילדים עם בעיות התנהגות: א. אפיוני טמפרמנט/אישיות של הילד; ב. איפיונים של מערכת היחסים הקרובה של הילד
להבין את המנגנונים שמונעים בעיות התנהגות: נלמד על שני מנגנוני הוויסות המרכזיים, ועל האפיונים של הילד וסביבתו הקרובה שפוגעים בהתפתחותם של מנגנונים אלו
לתכנן התערבות המותאמת לצרכים הייחודיים של טיפוסים שונים של ילדים מפריעים: נלמד מה לא עובד ומהן ההתערבויות היעילות שיכולות להשפיע על התפתחות האישיות של ילדים צעירים ועל טיפוח מנגנוני פיצוי לסוגים שונים של קשיים
פרק 2:
האתגר הראשון- יצירת מערכת טיפולית מבוססת פתרון של מבוגרים המותאמת לצרכים, לקשיים ולכוחות של הילד וסביבתו
לחבור להורים ליצירת שיתוף פעולה ולגייס אותם לתפקיד של סוכני שינוי: נלמד על סוגים שונים של התנגדות והמענה המתאים לכל סוג, איך להוריד מחסומים של אשמה והתגוננות, איך לחבור להורים תוך הגדרת מטרה משותפת, ואיך לטפח מוטיבציה לעבודה שיתופית
ליצור ברית עבודה עם הורים בקונפליקט: נלמד על קשיים אופייניים של הורים שנמצאים בקונפליקט הקשור לחינוך של הילד ו/או קונפליקטים זוגיים נרחבים, ואיך לעצב ברית עבודה ממוקדת ילד שעוזרת לגשר על פערים בין ההורים
לחבור בעיתוי המתאים למחנכים וליצור שיתוף פעולה: נלמד על סוגים שונים של קשיים ביצירת הקשר עם מחנכים וכיצד להתמודד איתם
ליצור שותפות בין ההורים לבין הצוות החינוכי: נלמד על קשיים אופייניים ביחסים הורים-מחנכים, איך להגדיר מטרה משותפת ולבנות “מפגש פסגה” קונסטרוקטיבי עם הורים וצוות
פרק 3:
האתגר השני: לאזן מחדש את האינטראקציות החיוביות/שליליות במשפחה ובסביבה החינוכית במטרה ליצור מערכת קשרים בטוחה סביב הילד ולעזור להורים להיכנס לעמדה של “מגדלור גדול”
להתחיל למידה פסיכו-חינוכית יחד עם משוב מדויק ואמפתי על הילד במטרה לעזור להורים להבין את “המגדלור הקטן” של הילד (מנטליזציה)
להציג שלושה עקרונות של עבודה, שעוזרים להורים לתת מענה לצרכים של “ילדי סחלב”
להשיג שיתוף פעולה מצד ההורים במטרה לשים בצד דרכי פעולה דיספונקציונליות וליישם את האסטרטגיה הדו-שלבית להתנעת הליך של שינוי בשותפות עם הילד
להתחיל הליך למידה ותרגול של מיומנויות הוריות במטרה לחזק את הקשר החיובי עם הילד, למפות ולהפחית אינטראקציות שליליות, ולמנוע מעגלי הסלמה עם הילד
לשלב בעבודה הטיפולית שימוש בעבודת בית, כיצד להעריך באמצעותה את ההתקדמות של ההורים ואת נקודות הקושי, ואיך לתת משוב מועיל
פרק 4:
האתגר השלישי: להכין ולבצע את המפגש המשותף הראשון עם הילד והוריו במטרה ליצור ברית עבודה עם הילד ומסגרת של פגישות משותפות
ליצור את התנאים למפגש הראשון עם הילד: נלמד לתכנן ולבנות עם ההורים מפגש חיובי ופתוח עם הילד, שמעורר מוטיבציה ללמוד “איך לכעוס בלי להרוס”
ליצור קשר חיובי ובטוח עם הילד ולעבור ממיקוד על בעיות למיקוד על כוחות בהתאם לצרכים הייחודיים של הילד ויכולתו להפעיל את שני מנגנוני הוויסות
להציג בפני הילד מטאפורות ומושגים שמעמיקים הבנה רגשית והפנמה של “שיטת כוח המוח”
לחזק את המוטיבציה של הילד ל”אימון” יכולות רגשיות-חברתיות בעזרת הורים ומחנכים ולהציב ציפיות מציאותיות של “למידה איטית” בפני הילד והמבוגרים
פרק 5:
האתגר הרביעי: עבודה עם ההורים לחיזוק יכולת ההכלה והוויסות שלהם, להפחתת מאבקי כוח והתנהגות מתריסה ולהכנת הילד לשלב השני של האסטרטגיה הדו-שלבית
לזהות קשיים של ההורים מול הילד ולעשות עבודה חווייתית כמו תרגיל ההתרחבות הרגשית כדי לפתח מודעות עצמית ולחזק יכולות של הכלה וויסות עצמי
ללמד ולתרגל מיומנויות של זרקור תשומת הלב
ללמד ולתרגל מיומנויות של משוב יעיל ברמה ההתנהגותית וברמה הרגשית-חברתית
ללמד ולתרגל מיומנויות של התעלמות שיטתית בהתאם לשיטת שלושת הסלים
פרק 6:
האתגר החמישי: עבודה עם ההורים והילד להפקת חוויות של הצלחה ולחיזוק עמדה של היענות מרצון ואחריות אישית
להגדיר מטרות חיוביות ומעשיות
לבנות תכנית הצלחות מכוונת קשר בבית שמותאמת לשלב ההתפתחותי של הילד ולצרכים הייחודיים שלו
לבנות תכנית הצלחות מכוונת קשר בשותפות עם הצוות החינוכי
להשתמש בתוכנית ההצלחות כדי לשנות את הקשר עם הילד ולטפח שיתוף פעולה
פרק 7:
האתגר השישי: עבודה עם ההורים והילד להגדרת גבולות ולהפסקת התנהגויות מפריעות באמצעות פרקטיקות של סמכות מכבדת
להגדיר גבולות משותפים המקובלים על שני ההורים בהתאם לשיטת שלושת הסלים
ללמד ולתרגל מיומנויות של מתן הוראות ולהבחין בין הוראות מכבדות ויעילות לבין הוראות מכשילות
ללמד ולתרגל הליך מווסת רגשית של הפעלת משמעת, המחזק את תחושת המסוגלות ההורית
ללמד ולתרגל מיומנויות ספציפיות של משמעת מטיבה: זמן רגיעה, פסק זמן, סוגים שונים של תוצאות והחזקה.
פרק 8:
האתגר השביעי: “עבודת בורות” עם ההורים והילד במטרה לחזק את מנגנון הוויסות הרצוני
מנהיגות חינוכית וסמכות מכבדת של ההורים לחיזוק הוויסות הרצוני של הילד (קו-ויסות)
להכיר את הטריגרים, הטיית הייחוס העוין, התגובה הגופנית ודפוסי חשיבה מזיקים הקשורים לנפילה לבור הרגשי
הסתכלות מודעת על חוויית הבור רגשי: תסריטים, נבירה, מוטיבציה להתנהגות תגובתית ותוצאות
כלים למניעת נפילה לבור הרגשי: ויסות רגשי (זמן רגיעה ודיבור עצמי מרגיע), אסטרטגיות לפתרון בעיות ומיומנויות רגשיות-חברתיות
דרכי התאוששות: ויסות רגשי (הרפיה ואקטיבציה התנהגותית), דפוסי חשיבה מועילים, הסתכלות מחדש על פרשנות עויינת, ודיבור רגוע עם מבוגרים.
פרק 9:
האתגר השמיני: “עבודת אחריות” עם ההורים והילד לחיזוק מנגנון הוויסות הרגשי, מנטליזציה והתפתחות המצפון
מנהיגות חינוכית וסמכות מכבדת של ההורים לחיזוק הוויסות הרגשי של הילד (קו-ויסות) מתוך עמדה של חמלה: להיות עם, לקבל ולהרגיע את החוויה הראשונית של כאב ועלבון
ללמוד מהנפילה: התמודדות עם פגיעה בגישה חינוכית של צדק מאחה לעומת גישה מענישה
ריפריימינג של הליך הסליחה: המעבר מבושה והתגוננות לעמדה של אימון “הכוח הדולפיני” של אמפתיה ומנטליזציה
פיתוח ותרגול מיומנויות רגשיות-חברתיות עם הילד וההורים בעקבות פגיעה: חרטה, אחריות, תיקון, תשובה, בקשת סליחה ופיוס
פרק 10:
האתגר התשיעי: סיכום
חיזוק העמדה הרפלקטיבית של ההורה: מודעות עצמית בפרספקטיבה רב-דורית
חיזוק ההורים והמחנכים כצוות: תקשורת מקרבת של הקשבה פעילה, שיתוף פעולה והוקרה
תרגילים יצירתיים לגיבוש וייצוב הלמידה של הילד
השלכות של המודל ההתפתחותי להמשגה וטיפול בעבודה עם מבוגרים מתפרצים וזוגות

 התקשרו"ת ממוקדת ילד, וויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים עם פרופ' יואל אליצור
 התקשרו"ת ממוקדת ילד, וויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים עם פרופ' יואל אליצור
 התקשרו"ת ממוקדת ילד, וויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים עם פרופ' יואל אליצור

מוצרים נוספים באתר

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “התקשרו”ת ממוקדת ילד, וויסות עצמי ומניעת בעיות התנהגות של ילדים / פרופ’ יואל אליצור”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *